Recepty - Zmiany

drukuj

Nadanie uprawnienia do pobierania numerów recept

W celu uzyskania możliwości pobierania numerów recept papierowych z Portalu NFZ należy podjąć następujące czynności:

1. Wypełnienie wniosku o dostęp do Portalu NFZ i nadanie uprawnień do pobierania numerów recept na stronie https://sds.nfz-olsztyn.pl/ap-recepty/ (wniosek o dostęp do Portalu -> formularz wniosku dla pracownika).

2. Zatwierdzenie wniosku.

3. Podpisanie wniosku:

  1. elektronicznie (w przypadku posiadania profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowanego);
  2. fizycznie (wniosek należy wydrukować, a następnie go podpisać).

4. Dołączenie do wniosku załączników:

  1. w przypadku lekarzy, lekarzy dentystów, felczerów oraz farmaceutów:
  • kserokopii prawa wykonywania zawodu (strona ze zdjęciem i nadanym tytułem);
  • dokumentów potwierdzających wszystkie posiadane specjalizacje (dyplom ukończenia specjalizacji lub strona z prawa wykonywania zawodu), o ile dotyczy;
  1. w przypadku pielęgniarek i położnych:
  • kserokopii prawa wykonywania zawodu (strona ze zdjęciem i nadanym tytułem);
  • dokumentów potwierdzających wszystkie posiadane specjalizacje (dyplom ukończenia specjalizacji lub strona z prawa wykonywania zawodu) , o ile dotyczy;
  • dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów wyższych, o ile dotyczy;
  • zaświadczenia o ukończeniu kursu ordynacji leków lub strony z suplementu dyplomu ukończenia studiów wyższych potwierdzającej odbycie zajęć z ordynacji leków.

W przypadku wniosku podpisanego elektronicznie załączniki należy przekazać drogą elektroniczną poprzez Portal NFZ, a w przypadku wniosku podpisanego fizycznie drogą elektroniczną poprzez Portal NFZ lub poprzez dołączenie kserokopii do wniosku .

5. Dostarczenie wniosku do OW NFZ (w przypadku wniosku papierowego).

 

Po uzyskaniu przez OW NFZ kompletnego wniosku w terminie do 14 dni od daty wpływu następuje jego rozpatrzenie, a następnie przesłanie loginu i hasła do Portalu NFZ na adres do korespondencji wskazany we wniosku.

W przypadku braków lub błędów we wniosku odbywa się kontakt mailowy lub telefoniczny w celu uzupełnienia braków, usunięcia błędów lub odrzucenia wniosku.

Po uzyskaniu danych do zalogowania do Portalu można przydzielić pulę recept, używając zakładki Recepty -> Recepty -> Przydziel nowe numery recept. Recepty można wydrukować samodzielnie lub poprzez punkt drukujący recepty.

W Portalu NFZ wskazane jest ustawienie możliwości awaryjnej zmiany hasła drogą elektroniczną. Aby tego dokonać należy wejść w zakładkę System -> Udzielone zgody, następnie wyrazić zgodę na przetwarzanie adresu e-mail oraz zgodę na awaryjną zmianę hasła za pośrednictwem poczty elektronicznej.