Recepty - Zmiany
Nadanie uprawnienia do pobierania numerów recept
W celu uzyskania możliwości pobierania numerów recept papierowych z Portalu NFZ należy podjąć następujące czynności:
1. Wypełnienie wniosku o dostęp do Portalu NFZ i nadanie uprawnień do pobierania numerów recept na stronie https://sds.nfz-olsztyn.pl/ap-recepty/ (wniosek o dostęp do Portalu -> formularz wniosku dla pracownika).
2. Zatwierdzenie wniosku.
3. Podpisanie wniosku:
- elektronicznie (w przypadku posiadania profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowanego);
- fizycznie (wniosek należy wydrukować, a następnie go podpisać).
4. Dołączenie do wniosku załączników:
- w przypadku lekarzy, lekarzy dentystów, felczerów oraz farmaceutów:
- kserokopii prawa wykonywania zawodu (strona ze zdjęciem i nadanym tytułem);
- dokumentów potwierdzających wszystkie posiadane specjalizacje (dyplom ukończenia specjalizacji lub strona z prawa wykonywania zawodu), o ile dotyczy;
- w przypadku pielęgniarek i położnych:
- kserokopii prawa wykonywania zawodu (strona ze zdjęciem i nadanym tytułem);
- dokumentów potwierdzających wszystkie posiadane specjalizacje (dyplom ukończenia specjalizacji lub strona z prawa wykonywania zawodu) , o ile dotyczy;
- dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów wyższych, o ile dotyczy;
- zaświadczenia o ukończeniu kursu ordynacji leków lub strony z suplementu dyplomu ukończenia studiów wyższych potwierdzającej odbycie zajęć z ordynacji leków.
W przypadku wniosku podpisanego elektronicznie załączniki należy przekazać drogą elektroniczną poprzez Portal NFZ, a w przypadku wniosku podpisanego fizycznie drogą elektroniczną poprzez Portal NFZ lub poprzez dołączenie kserokopii do wniosku .
5. Dostarczenie wniosku do OW NFZ (w przypadku wniosku papierowego).
Po uzyskaniu przez OW NFZ kompletnego wniosku w terminie do 14 dni od daty wpływu następuje jego rozpatrzenie, a następnie przesłanie loginu i hasła do Portalu NFZ na adres do korespondencji wskazany we wniosku.
W przypadku braków lub błędów we wniosku odbywa się kontakt mailowy lub telefoniczny w celu uzupełnienia braków, usunięcia błędów lub odrzucenia wniosku.
Po uzyskaniu danych do zalogowania do Portalu można przydzielić pulę recept, używając zakładki Recepty -> Recepty -> Przydziel nowe numery recept. Recepty można wydrukować samodzielnie lub poprzez punkt drukujący recepty.
W Portalu NFZ wskazane jest ustawienie możliwości awaryjnej zmiany hasła drogą elektroniczną. Aby tego dokonać należy wejść w zakładkę System -> Udzielone zgody, następnie wyrazić zgodę na przetwarzanie adresu e-mail oraz zgodę na awaryjną zmianę hasła za pośrednictwem poczty elektronicznej.






