Farmaceuta
Informacje przeznaczone dla Farmaceutów
Pliki do pobrania
Zawarcie umowy w zakresie usług farmaceuty dotyczących zdrowia reprodukcyjnego
Przekazujemy wzór wniosku o zawarcie umowy w zakresie usług farmaceuty dotyczących zdrowia reprodukcyjnego wraz z załącznikami.
Pliki do pobrania
Aneks do umowy na realizację recept - zmiana na stanowisku kierownika
Warmińsko-Mazurski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia informuje, że każdorazowa zmiana na stanowisku kierownika apteki wymaga aneksowania umowy podpisanej z Oddziałem. Zmianę taką Podmiot zgłasza niezwłocznie. W celu zgłoszenia zmiany na stanowisku kierownika apteki należy:
- Dokonać stosownych zmian w Systemie Zarządzania Obiegiem Informacji (SZOI):
- zalogować się na Portalu Świadczeniodawcy,
- dokonać zmian personalnych w ewidencji personelu apteki w Portalu Potencjału - Struktura Świadczeniodawcy, Aneksowanie umów,
- elektronicznie złożyć wiosek o zmianę kierownika w Portalu Potencjału - Dane Świadczeniodawcy.
- Wypełnić wniosek o aneks do umowy na realizację recept w związku ze zmianą na stanowisku kierownika apteki oraz przygotować załączniki do wniosku:
- oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez Fundusz i zobowiązanie do zapoznania z nią osób wymienionych we wniosku (Zał. nr 1),
- oświadczenie kierownika apteki (Zał. nr 3),
- kopie dokumentów uprawniających kierownika apteki do pełnienia tej funkcji:
- kopię prawa wykonywania zawodu farmaceuty – w przypadku kierownika apteki lub
- kopię prawa wykonywania zawodu farmaceuty albo kopię dyplomu technika farmaceutycznego – w przypadku kierownika punktu aptecznego,
- kopię wniosku do Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego dotyczącego zgłoszenia zmiany kierownika apteki wraz z potwierdzeniem jego przekazania do WIF.
Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu prowadzącego aptekę. Wniosek wraz załącznikami należy złożyć do W-M OW NFZ osobiście/listownie na adres: Warmińsko-Mazurski OW NFZ w Olsztynie, ul. Żołnierska 16, 10-561 Olsztyn lub przekazać w formie elektronicznej przez ePUAP: /78f49srvvg/skrytkaESP lub e-doręczenia: AE:PL-21361-58200-IBVBE-19
Na podstawie wniosku o zmianę kierownika apteki, Fundusz sporządza aneks do umowy na realizację recept. Aneks podpisywany jest elektronicznie przez osobę reprezentującą podmiot prowadzący aptekę, kierownika apteki oraz przez Dyrektora Oddziału Funduszu.
Zawarcie umowy na realizację recept refundowanych w aptece
Warmińsko-Mazurski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia informuje, że podstawą do zawarcia umowy na realizację recept refundowanych w aptece jest Zarządzenie Nr 73/2022/DGL Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 3 czerwca 2022 r. w sprawie warunków zawierania umów na wydawanie refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych na receptę z późn. zm.
W celu podpisania umowy należy złożyć wniosek o założenie nowego konta w Systemie Zarządzania Obiegiem Informacji (SZOI) pod adresem: https://sds.nfz-olsztyn.pl/ap-mzwi/
Następnie za pomocą systemu SZOI należy wygenerować oraz przekazać wniosek o zawarcie umowy na realizację recept refundowanych wraz z załącznikami:
- Zał. 1. – oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez Fundusz i zobowiązanie do zapoznania z nią osób wymienionych we wniosku
- Zał. 2. – wniosek w sprawie rachunku bankowego
- Zał. 5. – oświadczenie kierownika apteki
Wygenerowany w SZOI wniosek wraz z załącznikami można złożyć w wersji papierowej lub elektronicznej.
W przypadku wyboru wersji papierowej wniosek wraz z wygenerowanymi załącznikami należy wydrukować, podpisać oraz przekazać do OW NFZ.
Do wniosku załącza się:
- kopie dokumentów uprawniających kierownika do pełnienia tej funkcji,
- kopię zezwolenia na prowadzenie apteki,
- pełnomocnictwo dla osoby reprezentującej podmiot (jeżeli dotyczy).
Kopie dokumentów powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu prowadzącego aptekę.
Dokumenty należy składać osobiście lub listownie na adres: Warmińsko-Mazurski OW NFZ w Olsztynie, ul. Żołnierska 16, 10-561 Olsztyn.
W przypadku wniosku podpisanego elektronicznie, należy również podpisać elektronicznie wszystkie załączniki.
Do wniosku załącza się podpisane elektronicznie:
- skany dokumentów uprawniających kierownika do pełnienia tej funkcji,
- skan zezwolenia na prowadzenie apteki,
- pełnomocnictwo dla osoby reprezentującej podmiot (jeżeli dotyczy).
Podpisany elektronicznie wniosek wraz z załącznikami należy przekazać za pomocą SZOI.
Aneks do umowy na realizację recept – zmiana numeru rachunku bankowego
Warmińsko-Mazurski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia informuje, że każdorazowa zmiana numeru rachunku bankowego apteki wymaga aneksowania umowy na realizację recept. Zmianę taką podmiot zgłasza niezwłocznie.
W celu zmiany numeru rachunku bankowego należy wygenerować i przekazać za pomocą Systemu Zarządzania Obiegiem Informacji (SZOI) wniosek w sprawie zmiany rachunku bankowego.
Wygenerowany w SZOI wniosek można złożyć w wersji papierowej lub elektronicznej.
W przypadku wyboru wniosku papierowego, należy dostarczyć go osobiście lub listownie na adres: Warmińsko-Mazurski OW NFZ w Olsztynie, ul. Żołnierska 16, 10-561 Olsztyn.
W przypadku wniosku podpisanego elektronicznie, należy go przekazać za pomocą SZOI.
Podpisanie aneksu następuje elektronicznie.
Wzór upoważnienia do podpisu zestawień zbiorczych
Zgłoszenie zastępstwa na stanowisku kierownika apteki
Warmińsko-Mazurski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia informuje, że nieobecność kierownika apteki/punktu aptecznego przekraczająca 30 dni musi być zgłoszona do oddziału Funduszu.
W celu zgłoszenia zastępstwa należy dostarczyć do Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ następujące dokumenty:
- zgłoszenie zastępstwa na stanowisku kierownika apteki/punktu aptecznego,
- kopię prawa wykonywania zawodu farmaceuty – w przypadku pełnienia funkcji kierownika apteki lub kopię prawa wykonywania zawodu farmaceuty albo kopię dyplomu technika farmaceutycznego – w przypadku pełnienia funkcji kierownika punktu aptecznego,
- kopię wniosku do właściwego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego dotyczącego zgłoszenia zastępstwa kierownika apteki wraz z dokumentami potwierdzającymi jego przekazanie do WIF,
- oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych przez Fundusz (zał. nr 1),
- oświadczenie zastępcy kierownika apteki/punktu aptecznego o spełnieniu wymagań do pełnienia funkcji kierownika apteki/punktu aptecznego (zał. nr 3),
- upoważnienie zastępcy kierownika do podpisywania zestawień zbiorczych recept w imieniu podmiotu prowadzącego aptekę – jeżeli dotyczy,
- pełnomocnictwo do reprezentowania podmiotu – jeżeli dotyczy.
Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu prowadzącego aptekę. Wniosek wraz załącznikami należy złożyć do W-M OW NFZ osobiście lub listownie na adres: Warmińsko-Mazurski OW NFZ w Olsztynie, ul. Żołnierska 16, 10-561 Olsztyn. Dokumenty można przekazać także w formie elektronicznej przez ePUAP: /78f49srvvg/skrytkaESP lub e-doręczenia: AE:PL-21361-58200-IBVBE-19
Pliki do pobrania
Zakończenie umowy na realizację recept refundowanych w aptece
Warmińsko-Mazurski OW NFZ informuje, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 8 grudnia 2011 r. w sprawie ogólnych warunków umów na realizację recept oraz ramowego wzoru umowy na realizację recept (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 337 z późn. zm.) umowa na realizację recept wygasa z dniem ostatecznego uchylenia, stwierdzenia nieważności, stwierdzenia wygaśnięcia lub cofnięcia zezwolenia na prowadzenie apteki (§ 10 ust. 1).
Podmiot prowadzący aptekę może rozwiązać umowę na realizację recept z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia dokonanego na koniec miesiąca kalendarzowego (§ 10 ust. 2).
W przypadku uchylenia, stwierdzenia nieważności, stwierdzenia wygaśnięcia lub cofnięcia zezwolenia na prowadzenie apteki/punktu aptecznego (§ 10 ust. 1 OWU) należy dostarczyć:
- wniosek o zakończenie umowy na realizację recept,
- kopię decyzji o uchyleniu, stwierdzeniu nieważności, stwierdzeniu wygaśnięcia lub cofnięciu zezwolenia na prowadzenie apteki/punktu aptecznego – poświadczoną za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu.
W celu wypowiedzenia umowy na realizację recept refundowanych w aptece/punkcie aptecznym (§ 10 ust. 2 OWU) należy złożyć wniosek o rozwiązanie umowy na realizację recept.
Wniosek powinien być podpisany (a kopia decyzji WIF poświadczona za zgodność z oryginałem) przez osoby uprawnione do reprezentacji podmiotu prowadzącego aptekę/punkt apteczny zgodnie z KRS, CEIDG lub wspólników spółki cywilnej zgodnie z zasadami reprezentacji.
Dokumenty należy składać do W-M OW NFZ osobiście lub listownie na adres: Warmińsko-Mazurski OW NFZ w Olsztynie, ul. Żołnierska 16, 10-561 Olsztyn bądź w formie elektronicznej przez ePUAP: /78f49srvvg/skrytkaESP lub e-doręczenia: AE:PL-21361-58200-IBVBE-19
Zgłoszenia rozwiązania/zakończenia umowy na realizację recept można także dokonać za pośrednictwem SZOI. Wybierając elektroniczną formę dostarczenia wniosku, należy pamiętać o jego podpisaniu. Do utworzonego zgłoszenia można dodać podpisany elektronicznie skan decyzji Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego o uchyleniu/stwierdzeniu nieważności/stwierdzeniu wygaśnięcia/cofnięciu zezwolenia - w przypadku gdy jest ona podstawą do zakończenia umowy.