Świadczeniodawca
Informacje przeznaczone dla Świadczeniodawców
- Akty prawne
- Informacje dla świadczeniodawców
- Opieka koordynowana w POZ
- Poszczególne Rodzaje Świadczeń
- Kontraktowanie
- Portal SZOI
- e-WUŚ
- Informator o zawartych umowach
- Kolejki oczekujących
- System podstawowego szpitalnego zabezpieczenia świadczeń opieki zdrowotnej
- Narodowy Program Ochrony Antybiotyków
- Profilaktyczne programy zdrowotne
- Przydatne druki
- Rozliczenia z NFZ/Systemy Informatyczne
- Dofinansowanie programów polityki zdrowotnej dla jednostek samorządu terytorialnego
- Informator „Za życiem”
Pytania i odpowiedzi
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Czy przy wprowadzaniu wniosku o aneks personelu muszę wypełnić harmonogram szczegółowy (dni tygodnia i godziny pracy), jeżeli przy tym zakresie świadczeń w trakcie konkursu wymagano podania jedynie harmonogramu tygodniowego (ilość godz./tydzień)?
Nie, przekazują państwo we wniosku taki harmonogram jaki był wymagany przy konkursie ofert.
Personel, ani jego godziny pracy nie zmieniły się w stosunku do stanu przekazanego w ofercie. Czy muszę składać wniosek o aneksowanie potencjału?
Nie, przekazywanie wniosków o aneksowanie potencjału poprzez SZOI zastępuje dotychczasową formę papierową. Obowiązek przesyłania wniosków dotyczy tylko świadczeniodawców, którzy wprowadzili zmiany w załącznikach do umów (personel, harmonogramy).
W lutym 2009 r. złożyłem wniosek o zmianę załącznika 2 dotyczący personelu w formie papierowej, czy muszę jeszcze raz złożyć w formie elektronicznej?
Tak, wszyscy świadczeniodawcy, którzy zgłosili w roku 2009 zmiany w formie papierowej muszą poprawić dane dotyczące personelu na Portalu SZOI i przekazać zgłoszenie zmian do umowy w formie elektronicznej.
Prowadzę indywidualną praktykę stomatologiczną, mam umowę z NFZ jak również przyjmuję pacjentów prywatnie. Jak należy wypełnić godziny pracy na Portalu SZOI?
W menu „świadczeniodawca > zasoby świadczeniodawca” podać pełną i rzeczywistą informację o potencjale w miejscu wykonywania świadczeń. Natomiast we wniosku (menu „umowy > zgłoszenie zmian do umowy”) przekazać informacje tylko o potencjale wykorzystywanym pod konkretną umową z NFZ.
Np.: Osoba personelu pracuje w miejscu wykonywania świadczeń od godz 9.00 do 11.00 na umowę z NFZ. Od godz 11.00 do 13.00 przyjmuje w tym samym miejscu prywatnie. W „zasobach świadczeniodawcy” wprowadzamy informację, że osoba pracuje w godz 9.00 do 13.00, a w zgłoszeniu zmian do umowy wprowadzamy czas pracy od 9.00 do 11.00.
Wprowadziłem osobę personelu na Portalu SZOI w menu „zasoby świadczeniodawcy”. Mimo to, nie mogę dodać tej osoby we wniosku. Co się stało?
Najprawdopodobniej najpierw dodał Pan wniosek, a dopiero później informację o osobie w „zasobach świadczeniodawcy”. W takim wypadku należy zaktualizować informacje o potencjale znajdujące się pod wnioskiem przyciskiem „aktualizuj”.