Świadczeniodawca

Informacje przeznaczone dla Świadczeniodawców

drukuj

Pytania i odpowiedzi

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Czy przy wprowadzaniu wniosku o aneks personelu muszę wypełnić harmonogram szczegółowy (dni tygodnia i godziny pracy), jeżeli przy tym zakresie świadczeń w trakcie konkursu wymagano podania jedynie harmonogramu tygodniowego (ilość godz./tydzień)?

Nie, przekazują państwo we wniosku taki harmonogram jaki był wymagany przy konkursie ofert.

Personel, ani jego godziny pracy nie zmieniły się w stosunku do stanu przekazanego w ofercie. Czy muszę składać wniosek o aneksowanie potencjału?

Nie, przekazywanie wniosków o aneksowanie potencjału poprzez SZOI zastępuje dotychczasową formę papierową. Obowiązek przesyłania wniosków dotyczy tylko świadczeniodawców, którzy wprowadzili zmiany w załącznikach do umów (personel, harmonogramy).

W lutym 2009 r. złożyłem wniosek o zmianę załącznika 2 dotyczący personelu w formie papierowej, czy muszę jeszcze raz złożyć w formie elektronicznej?

Tak, wszyscy świadczeniodawcy, którzy zgłosili w roku 2009 zmiany w formie papierowej muszą poprawić dane dotyczące personelu na Portalu SZOI i przekazać zgłoszenie zmian do umowy w formie elektronicznej.

Prowadzę indywidualną praktykę stomatologiczną, mam umowę z NFZ jak również przyjmuję pacjentów prywatnie. Jak należy wypełnić godziny pracy na Portalu SZOI?

W menu „świadczeniodawca > zasoby świadczeniodawca” podać pełną i rzeczywistą informację o potencjale w  miejscu wykonywania świadczeń. Natomiast we wniosku (menu „umowy > zgłoszenie zmian do umowy”) przekazać informacje tylko o potencjale wykorzystywanym pod konkretną umową z NFZ.

Np.: Osoba personelu pracuje w miejscu wykonywania świadczeń od godz 9.00 do 11.00 na umowę z NFZ. Od godz 11.00 do 13.00 przyjmuje w tym samym miejscu prywatnie. W „zasobach świadczeniodawcy” wprowadzamy informację, że osoba pracuje w godz 9.00 do 13.00, a w zgłoszeniu zmian do umowy wprowadzamy czas pracy od 9.00 do 11.00.

Wprowadziłem osobę personelu na Portalu SZOI w menu „zasoby świadczeniodawcy”. Mimo to, nie mogę dodać tej osoby we wniosku. Co się stało?

Najprawdopodobniej najpierw dodał Pan wniosek, a dopiero później informację o osobie w „zasobach świadczeniodawcy”. W takim wypadku należy zaktualizować informacje o  potencjale znajdujące się pod wnioskiem przyciskiem „aktualizuj”.